Обговорення освітньо-професійної програми «Соціальна педагогіка»

8 травня відбулося фахове обговорення освітньо-професійної програми «Соціальна педагогіка» спеціальності І11 Дитячі та молодіжні служби Галузі знань І Охорона здоров’я та соціальне забезпечення. Зустріч була організована в контексті актуалізації програми у зв’язку з переходом спеціальності 231 Соціальна робота та її освітніх програм до нової освітньої галузі, що зумовлює необхідність перегляду структури, змісту та акцентів підготовки фахівця.

З вітальним словом до учасників звернулася декан факультету, доктор педагогічних наук, професор Оксана КОНДУР, яка наголосила на важливості модернізації освітніх програм відповідно до актуальних суспільних запитів і трансформацій професійної сфери.

Гарант ОП – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Оксана ВОРОЩУК – презентувала концепцію програми, зосередивши увагу на її унікальності, конкурентних перевагах, орієнтації на цільову аудиторію, профілі випускника, а також на тісному зв’язку змісту програми з актуальними потребами ринку праці.

До обговорення долучилися представники основних цільових груп функціонування освітньої програми: роботодавці, керівництво факультету, викладачі, випускники та здобувачі освіти. 

Людмила ГАЛАЙКО, методист, соціальний педагог Обласного центру практичної психології та соціальної роботи Івано-Франківського інституту післядипломної педагогічної освіти, зазначила важливість гнучкості освітньої програми, її адаптації до викликів сучасного суспільства та зростаючих вимог до фахівців у сфері дитячої та молодіжної соціальної роботи.

Галина ЛЯЛЬЧУК, завідувачка центру психологічної служби департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради, практичний психолог, викладач, кандидат психологічних наук, наголосила на винятковій ролі соціального педагога у системі підтримки дітей та молоді, звернувши увагу на необхідність поєднання професійної компетентності з високим рівнем етичної відповідальності. За традицією запросила випускників доєднатися до команди професіоналів – соціальних педагогів закладів освіти міста та області.

Василь СЕРДЕНЬКО, директор Івано-Франківського обласного Центру соціально-психологічної реабілітації дітей Івано-Франківської ОДА, акцентував увагу на необхідності практико-орієнтованої підготовки майбутніх фахівців, які мають бути готовими до роботи в умовах кризових ситуацій та соціальної вразливості цільових груп.

У ході обговорення випускники різних років, які реалізують себе в соціальній та освітній сфері, поділилися власним професійним досвідом та окреслили значущість якісної фахової підготовки. Свої міркування та побажання висловили й здобувачі освіти випускного курсу, зосередившись на практичному аспекті підготовки до професійної діяльності та окреслили власне бачення підготовки соціального педагога в умовах викликів сучасного суспільства.

Перехід до галузі знань І Охорона здоров’я ставить перед академічною спільнотою нові, непрості виклики. Зокрема, є нагальна потреба у чітких методичних рекомендаціях і нормативно-узгоджених підходах до структурування змісту навчання у новому міжгалузевому форматі. Це вимагає гнучкості, фахової ініціативи та науково обґрунтованих рішень. 

Водночас, цей процес відкриває нові можливості для посилення міждисциплінарності, впровадження інноваційних методів підготовки та розширення професійного поля діяльності випускників.

Захід засвідчив зацікавленість професійної спільноти у подальшому розвитку освітньої програми, її відповідність сучасним викликам та здатність готувати висококваліфікованих фахівців для соціально-педагогічної сфери, а також  сприяв оцінці програми, виявив сильні сторони та вектори для подальшого удосконалення.