Реалізуючи стратегічні цілі, визначені Карпатським (Прикарпатським) національним університетом імені Василя Стефаника, щодо забезпечення якісної освіти та сталого розвитку регіону Українських Карпат, викладачами педагогічного факультету проведено освітній діалог: заклад дошкільної освіти, школа, університет, громада на тему: «Наступність між дошкільною і початковою освітою: умови, інструменти, партнерство».
Освітній діалог ініційовано професором кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, завідувачем творчою навчально-науковою лабораторією «Гірська школа Українських Карпат» Інною Червінською, деканом Педагогічного факультету, професором Оксаною Кондур, завідувачем кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, професором Русланою Романишин, завідувачем кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, професором Людмилою Мацук за підтримки начальниці відділу освіти, культури, молоді та спорту Білоберізької сільської ради Івано-Франківської області Галини Дмитроняк та голови Білоберізької сільської територіальної громади – Дмитра Іванюка.
Захід об’єднав педагогів-практиків Білоберізької сільської територіальної громади та викладачів Карпатського (Прикарпатського) національного університету імені Василя Стефаника задля обговорення актуальних викликів та пошуку ефективних рішень у сфері забезпечення наступності між усіма ланками освіти.
Метою освітнього діалогу між педагогами-практиками, науковцями та менеджерами освіти є створення інноваційної платформи для відкритого діалогу та налагодження ефективної взаємодії між закладами освіти, університетом і громадою для обміну досвідом між усіма учасниками освітнього процесу задля зміцнення партнерства між дошкільною, загальною середньою та вищою освітою і громадою для формування якісного освітнього простору, який забезпечує розвиток зростаючої особистості, підтримку родини та професійне зростання педагогів на всіх освітніх рівнях.
Відкриваючи захід, до його учасників звернулася з вітальним словом Оксана Кондур, яка представила команду викладачів університету, ознайомила з програмою візиту. А Галина Дмитроняк презентувала присутнім напрацювання освітян громади, розповіла про успішну реалізацію низки міжнародних грантових проєктів, окреслила проблеми та перспективи розвитку закладів освіти на майбутнє.
На освітньому діалозі працювало дві тематичні дискусійні панелі. Перша дискусійна панель презентувала проблему командної взаємодії педагогів закладів дошкільної освіти у контексті сучасних викликів та можливостей. Під час освітньої взаємодії з педагогами завідувач кафедри, професор Людмила Мацук у своїй доповіді ознайомила педагогів з основними тенденціями розвитку дошкільної освіти на сучасному етапі, описала специфіку компетентнісного підходу в дошкільній освіті, заступник декана Педагогічного факультету з якості освіти, доцент Наталія Кирста розкрила присутнім актуальні питання збереження емоційної стійкості педагогів в умовах воєнного часу, доцент Надія Лазарович акцентувала увагу педагогів на особливостях формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку на заняттях з образотворчої діяльності.
Під час роботи другої тематичної дискусійної панелі «Цифрові технології в початковій школі: інструменти для розвитку креативності та навичок співпраці» професор Руслана Романишин виступила з доповіддю на тему: «Цифрове майбутнє математики: роль штучного інтелекту у навчанні учнів початкової школи», професор, Оксана Кондур у своїй презентації акцентувала увагу вчителів початкових класів на особливостях забезпечення якості освіти в кризових умовах, заступник декана з наукової роботи Педагогічного факультету, професор Оксана Цюняк увиразнила проблеми розвитку соціально-емоційного інтелекту вчителя початкових класів, а професор Інна Червінська розкрила специфіку впливу соціальних мереж та засобів масової інформації на формування зростаючої особистості в умовах воєнного стану.
Після закінчення роботи тематичних дискусійних панелей педагоги активно долучилися до тренінгового заняття на тему: «Опора для себе – опора для дітей: емоційна стійкість як ресурс педагога», яке провели професор Людмила Мацук і асистент Оксана Кобилецька та воркшопу на тему: «Медійна грамотність учасників освітнього процесу як основа інформаційної безпеки в умовах воєнного стану», який провела професор Інна Червінська. Підсумовуючи роботу виїзного засідання, професор Оксана Кондур зазначила, що заходи такого формату сприяють виробленню спільної стратегії для подальшої взаємодії. Адже як зазначав Е. Карнегі, «командна робота – це здатність працювати разом для досягнення спільного бачення».
По завершенні освітнього діалогу було розроблено спільний меморандум про співпрацю Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника з педагогічними працівниками Білоберізької сільської територіальної громади. За результатами тренінгової роботи всім учасникам дводенного освітнього діалогу вручили сертифікати про підвищення кваліфікації.













