Науковий діалог задля миру: участь професорки Оксани Цюняк у ІХ Міжнародній науково-практичній конференції «Національна освіта в стратегіях соціокультурного вибору: теорія, методологія, практика»

12 листопада 2025 року заступниця декана з наукової роботи, професорка кафедри початкової освіти та освітніх інновацій виступила з доповіддю на ІХ Міжнародній науково-практичній конференції «Національна освіта в стратегіях соціокультурного вибору: теорія, методологія, практика» присвяченої Всесвітньому дню науки в ім’я миру та розвитку, організованій на базі Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради.

Модерувала захід − Ольга Леонідівна ФАСТ, кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародної співпраці Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради.

Професорка Оксана ЦЮНЯК виступила з доповіддю на тему «Соціально-емоційний інтелект як чинник якості професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у воєнний час» та акцентувала увагу на тому, що воєнний час став справжнім випробуванням для української освіти. Заклади освіти працюють у складних і часто непередбачуваних умовах − повітряні тривоги, нестабільність енергопостачання, емоційна напруга серед здобувачів освіти та педагогів. Однак, попри всі труднощі, українські вчителі демонструють стійкість, креативність і відданість своїй справі, формуючи у здобувачів освіти віру в себе, любов до Батьківщини та прагнення до знань.

Професорка поділилася результатами аналізу навчальних планів підготовки майбутніх учителів початкових класів у Карпатському національному університеті імені Василя Стефаника. Зроблено висновок, що такі курси, як «Педагогічна інноватика», «Коучинг в освіті», «Педагогічна конфліктологія», «Розвиток емоційного інтелекту для успішного життєтворення», «Стрес-менеджмент в освіті»  спрямовані не лише на формування професійних знань, а й на розвиток емпатії, критичного мислення, емоційної рефлексії та навичок конструктивної комунікації. Оксана Петрівна  у виступі наголосила на важливості волонтерської діяльності як чинника розвитку емоційної зрілості й соціальної відповідальності майбутніх педагогів. Адже упродовж 12 років є організаторкою благодійної акції «Творимо добро своїми руками».

На завершення професорка зазначила, що розвиток соціально-емоційного інтелекту майбутніх учителів початкових класів − це не лише педагогічне завдання, а й моральний обов’язок перед суспільством.  Дослідниця переконана, що «Вчитель, котрий здатен підтримати, зрозуміти, надихнути, стає джерелом сили й натхнення для учнів у найтривожніші моменти життя. Школа майбутнього − це простір довіри, турботи, підтримки. І саме вчитель є тим, хто формує цю атмосферу, даруючи дітям віру в себе й у світ, навіть тоді, коли світ навколо стає непередбачуваним. Беззаперечно, що нині так важливо у закладах освіти створювати атмосферу емоційного комфорту, довіри, взаємоповаги».

Особливо зворушливо прозвучали слова про студентів, які, попри складні обставини, навчаються з натхненням і вірою:

«І так приємно чути від студентів відгуки, що навчання стає не тільки процесом, а справжнім джерелом натхнення та радості! І так приємо бачити у їхніх очах − прагнення жити, творити, вірити, навіть коли за вікном лунають сирени. Їхня сила духу, щире бажання допомагати іншим надихають і нас, викладачів. Бо саме ці молоді люди − наше сьогодення й наше майбутнє» – зазначила Оксана Цюняк.

Інформацію підготувала професорка Оксана ЦЮНЯК