На педагогічному факультеті відбувся Усеукраїнський науково-методичний вебінар «Академічна доброчесність: сучасний дискурс», який було організовано за співучасті таких установ: Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України; Центр науково-освітнього партнерства і мережевої взаємодії Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка; ВГО «Інноваційний університет», Рада з науково-дослідної роботи студентів, аспірантів і молодих вчених КНУВС.
Модератором вебінару виступила Оксана Цюняк, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, гарант освітньо-наукової програми “Професійна освіта”, заступник декана з наукової роботи педагогічного факультету Карпатського національного університету імені Василя Стефаника.
Захід розпочався хвилиною мовчання вшанування пам’яті загиблих захисників і захисниць України та мирних громадян, які втратили життя внаслідок збройної агресії росії проти України.
З вітальним словом до учасників вебінару звернулися Оксана Кондур, декан педагогічного факультету. У своєму виступі професорка наголосила на актуальності проблеми дотримання академічної доброчесності у освітньому та науковому середовищі. Вона відзначила, що проведення таких вебінарів сприяє формуванню академічної культури, розвитку педагогічної майстерності та створенню платформи для обміну досвідом між науковцями, викладачами, аспірантами та здобувачами вищої освіти.
Завідувачка кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Руслана Романишин привітала учасників вебінару та наголосила на важливості формування культури академічної доброчесності у здобувачів вищої освіти та аспірантів як ключової умови якісної професійної підготовки.
У межах основної частини вебінару були представлені доповіді провідних науковців та молодих учених.
Докторка педагогічних наук, професорка, керівниця Центру науково-освітнього партнерства і мережевої взаємодії СумДПУ Олена Семеног розкрила специфіку локальних нормативно-правових актів щодо використання штучного інтелекту в освіті та науковій діяльності, підкреслила значення належного цитування та етичної поведінки в дослідженнях, висвітлила цінні практики проведення конкурсу академічної доброчесності та необхідність ознайомлення аспірантів з нормативними документами, схарактеризувала роль словників в академічному письмі, у формуванні термінологічної культури дослідника.
Тарас Паска, доктор філософії, асистент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика, голова Ради з науково-дослідної роботи студентів, аспірантів і молодих вчених КНУВС, член Ради молодих вчених при Міністерстві освіти і науки України акцентував увагу на діяльності Ради молодих вчених при Міністерстві освіти і науки України, наголосивши на її ключовій ролі в підтримці наукової молоді, розвитку інноваційних досліджень та популяризації принципів академічної доброчесності.
Змістовними були виступи здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) (гарант Цюняк О.П.)
Тетяна Гоцанюк у своєму виступі підкреслила роль наукового керівника як наставника, який формує культуру академічної етики, навчає критично оцінювати інформацію, дотримуватися вимог цитування та уникати будь-яких проявів недоброчесності. Таке партнерство, за словами доповідачки, сприяє формуванню покоління молодих учених, здатних розвивати науковий простір на засадах прозорості, доброчесності та європейських стандартів академічної культури. Назарій Пінчук порушив питання формування культури академічної доброчесності як складової професійного іміджу майбутнього менеджера освіти. Петро Накладюк представив результати дослідження щодо академічної доброчесності у природничих науках. Роман Кондрат окреслив виклики та стратегії забезпечення академічної доброчесності в умовах цифрової підготовки майбутніх гірничих інженерів. Іван Гайнюк висвітлив можливості та ризики використання штучного інтелекту у STEM-освіті для майбутніх учителів. Валентин Магас акцентував увагу на етичних ризиках цифрових технологій під час підготовки ІТ-фахівців.
Доповідачі актуалізували можливості штучного інтелекту на засадах академічної доброчесності, наголосивши на європейській політиці прозорості, підзвітності та етичних принципів в освіті. Захід був спрямований на представлення законодавчо-нормативних регулятивів, окреслення викликів та рекомендацій щодо використання ШІ на засадах етичних принципів.
На завершення вебінару Оксана Цюняк зазначила, що тільки у синергії зусиль викладачів, молодих учених, аспірантів та студентів можливо сформувати стійку культуру доброчесності, що відповідатиме європейським стандартам і сприятиме розвитку якісної української освіти.
Інформацію підготувала професорка Оксана Цюняк




























