22 травня 2025 року професорка кафедри початкової освіти та освітніх інновацій, заступниця декана з наукової роботи педагогічного факультету Оксана ЦЮНЯК взяла участь у круглому столі «Трансформація викладання психолого-педагогічних дисциплін: інновації і практика», організованого відділом теорії і практики педагогічної освіти ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України в межах першого етапу наукового дослідження «Система вдосконалення викладання психолого-педагогічних дисциплін».
Модерувала захід завідувачка відділу теорії і практики педагогічної освіти, доктор педагогічних наук, професор Лариса ПЕТРЕНКО.
До обговорення актуальних питань та обміну досвідом, окрім співробітників відділу, долучилися науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти − експериментальних баз дослідження: Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Запорізький національний університет, а також колеги з науково-дослідного інституту.
Доктор педагогічних наук, професор, провідний науковий співробітник ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України Олександр КУЧЕРЯВИЙ презентував структуру системи вдосконалення викладання психолого-педагогічних дисциплін. Професор акцентував увагу на ключових компонентах запропонованої системи, зокрема: формуванні професійної готовності викладачів до реалізації сучасних освітніх технологій; інтеграції теоретичних знань і практичного досвіду; впровадженні діагностичних інструментів для оцінювання рівня готовності до викладання психолого-педагогічних дисциплін.
Структура системи була розроблена з урахуванням результатів попереднього етапу дослідницької роботи. Особливу увагу доповідач приділив обґрунтуванню компонентного складу готовності викладачів, що включає мотиваційно-ціннісний, когнітивно-змістовий, діяльнісно-практичний та рефлексивно-аналітичний компоненти. Підсумки структурного аналізу представила Лариса Петренко. Презентована модель викликала жваве обговорення серед учасників круглого столу, які поділилися власним досвідом організації викладання психолого-педагогічних дисциплін у закладах вищої освіти, а також висловили пропозиції щодо удосконалення окремих складників системи.
Цюняк О.П. зазначила, що варто зосередити увагу на забезпеченні цілісності змісту психолого-педагогічної підготовки, доцільності впровадження інтегрованих курсів, міждисциплінарних зв’язків, що сприяють формуванню професійної ідентичності майбутнього педагога. Окрім того, професорка наголосила на важливості розвитку у здобувачів вищої освіти навичок рефлексії, критичного мислення та здатності до самостійного прийняття педагогічних рішень, що є ключовими для успішної професійної діяльності в сучасних умовах.
Загалом захід сприяв глибшому розумінню реалій освітнього процесу, визначенню ключових проблем і перспектив вдосконалення викладання психолого-педагогічних дисциплін у закладах вищої освіти. Водночас круглий стіл послужив платформою для обміну ідеями та розроблення спільних рекомендацій, які стануть основою для подальшого вдосконалення методичного забезпечення та організації викладання психолого-педагогічних дисциплін у закладах вищої освіти.
Інформацію підготувала професорка Оксана ЦЮНЯК



