Об’єднуємо зусилля освітян задля майбутнього!

29 травня 2025 року у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника за ініціативи кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти успішно відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «ДОШКІЛЬНА І СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ: ТЕНДЕНЦІЇ, ІДЕЇ, МОЖЛИВОСТІ».
Цей захід об’єднав провідних фахівців задля обговорення найактуальніших викликів та перспектив розвитку освіти і професійної підготовки педагогів у сучасних реаліях. До обговорення долучилися дослідники проблем дошкілля, початкової і спеціальної освіти, професійної підготовки фахівців з різних куточків України (Вінниця, Глухів, Дніпро, Івано-Франківськ, Кам’янець-Подільський, Київ, Кременець, Кропивницький, Луцьк, Львів, Мукачево, Ніжин, Полтава, Рівне, Тернопіль, Умань, Харків, Херсон, Хмельницький, Чернівці, Чернігів та ін.), а також науковці і практики-педагоги з Німеччини, Норвегії, Швейцарії.
Завдяки змішаному формату проведення конференції (онлайн і офлайн) нам вдалося поділитися ідеями, науковими досягненнями, викликами і можливостями з представниками різних регіонів України і зарубіжжя.
З вітальними словами до учасників конференції виступили проф. Л.Мацук, проф. С.Шарин, проф. О.Кондур, проф. В.Чайка, О.Балкова, О.Селепій, проф. Л.Прокопів, проф. Г.Цвєткова, проф. М.Олійник, проф. Р.Аронова, проф.О.Галус, проф. Л.Галаманджук, доц. Л.Колесник, проф. Н.Тарарак, доц.А.Дмитренко, доц.С.Іванчук, доц.О.Колосова, К.Дашевська та ін.
Цікавими, інноваційними й актуальними для сучасної системи освіти були виступи спікерів науковців, що доєдналися до обговорення в онлайн-форматі: проф. Н.Лисенко (“Феномен професійної соціалізації у ракурсі освітньої діяльності майбутніх педагогів з дітьми дошкільного віку”), проф. Н.Гавриш (“Технологія розгортання гри-стратегії як ефективний інструмент особистісного розвитку дошкільників”), проф. Н.Мачинська (“Виховання дітей раннього віку: зарубіжний досвід та сучасні виклики”), проф. Р.Найда (“Дошкільна освіта: оновлення галузі в контексті нового Закону”), доц.О.Добош (“Професійний імідж сучасного педагога – модний тренд чи необхідна умова успіху закладу освіти”), доц.Т.Прибора (“«Живі картини» як креативна освітня техніка у професійній підготовці майбутніх вихователів”), доц.І.Марченко (“Аспекти комплексної корекційно-розвиткової роботи з безмовленнєвими дітьми”), доц. Ю.Дубовик (“Інноваційні підходи до ознайомлення дошкільників з професіями в умовах сучасного освітнього середовища”) та ін.
Науковий захід відвідали наживо і представили доповіді науковці з Тернополя (Західноукраїнський національний університет) на чолі з проф. В.Чайкою, а також наші працедавці: представники Департаменту освіти і науки Івано-Франківської міської ради (О.Балкова, Т.Кудярська), Івано-Франківського фахового коледжу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (О.Селепій), Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (І.Бондар, Л.Мінда), директори ЗДО Івано-Франківська (Т.Голей). Виступи спікерів охоплювали практичні та теоретичні аспекти удосконалення освітнього процесу на різних рівнях, а саме: “Психолого-педагогічний супровід зумовленої впливами війни депривації ігрової діяльності” (викл. Р.Руденський), “Сучасні підходи до розвитку мовлення дітей в закладах дошкільної освіти” (доц.Н.Ратушняк), “Соціально-емоційний розвиток дошкільників в умовах сучасних викликів: практичний аспект” (Л.Мінда), “Ігрова діяльність у контексті наступності між дошкільною та початковою освітою” (доц.І.Бондар), “Ігрова діяльність у контексті наступності між дошкільною та початковою освітою” (Т.Голей) та ін.
Учасники дискутували, обмінювалися знаннями та напрацюваннями, що сприяло формуванню нових ідей та напрямів розвитку. Цей плідний обмін думками є надзвичайно важливим для вдосконалення освітніх методик, підвищення якості освітнього процесу на різних рівнях: від дошкілля до професійної підготовки.
Результати конференції стануть основою для подальших досліджень та практичних кроків задля розвитку ефективної, доступної та інклюзивної системи освіти в Україні.